آیت‌الله رئیسی صدای اسلام و مسلمین را در سازمان ملل متحد به گوش ‌جهان‎ رساند

کابل- ایرنا- معاون شورای علمای شیعه افغانستان، گفت: آیت‌الله رئیسی صدای اسلام و مسلمین را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به گوش میلیارد‌ها انسان‎ رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ استاد محمد اکبری معاون شورای علمای شیعه افغانستان امروز پنجشنبه 3 جوزا، در صحبت با خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل، گفت: شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید، جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه و همراهان‌شان را به مقام معظم رهبری، ملت مسلمان و برادر ایران و خانواده‌های شهدا تسلیت عرض می‌کنم.

استاد اکبری افزود: آیت الله سید ابراهیم رئیسی از لحاظ دیانت و اخلاق در میان روحانیون و سیاست‌مداران ایران یک فرد نمونه، یک روحانی سیاست‌مدار، یک عالم مجاهد و یک انقلابی متعهد و ولایت‌مدار بود.

وی اظهار داشت: آیت الله رئیسی در مسیر که رهبری جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌کرد حرکت می‌نمود و تمام تلاش‌اش این بود که چطور مشکلات مردم ایران را حل و یا کم کند و درعین حال در خط مبارزاتی امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و مقام رهبری، وظیفه ریاست جمهوری را در عرصه‌های مختلف به خوبی انجام بدهد و بسیار پرُ تلاش و نستوه بود.

معاون شورای علمای شیعه افغانستان خاطر نشان کرد: از نظر رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران، تلاش در جهت استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران یک عبادت بود و در همین مسیر خدمت و عبادت به تقدیر الهی در راه خدمت به اسلام و مسلمین  درحادثه‌ی هوایی به شهادت رسید.

استاد اکبری گفت: آیت الله رئیسی به ارزش‌های اسلامی و قرآنی عمیقاً معتقد و در این راه مخلص بود و در جهت اسلامی‌سازی و رفاه جامعه ایران تلاش بسیار کرد و درعرصه دیپلماسی هم ایشان موفق بود.

معاون شورای علمای شیعه افغانستان تصریح کرد: رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران مناسبات ایران با جهان را در مسیر همکاری، بهبود و دوستی سوق داد و تلاش کرد با برخی کشور‌های اسلامی که اگر مناسبات گرم نیست، گرم شده و اگر اعتمادی خدشه‌دار باید ترمیم شود.

اکبری با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی صدای اسلام و مسلمین را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به گوش میلیارد‌ها انسان‎ رساند و افزود: آیت الله رئیسی تعهد وعلاقه‌ی عمیق خود را به ارزش‌های اسلامی و قرآنی و ترویج کلام الهی به خوبی به جهانیان نشان داد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه‌ی، سید علی آل هاشم  و والی ولایت آذربایجان شرقی جمهوری اسلامی ایران در اثر سقوط هلیکوپتر در آذربایجان شرقی این کشور به شهادت رسیدند.

پایان پیام/

Your Comment

You are replying to: .