ملاقات مقام‌های ارشد کشورهای مختلف با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای عرض تسلیت

کابل-ایرنا- برخی از مقام‌های ارشد کشورهای مختلف جهان که برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور فقید ایران به این کشور سفر کردند برای عرض تسلیت و همدردی با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در پی درگذشت شهادت‌گونه آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، و همراهان وی، محمد شیاع السودانی نخست وزیرعراق، پیش از ظهر امروز در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایران به نمایندگی از دولت و ملت این کشور، این ضایعه را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت و تعزیت گفت.

سودانی در این دیدار خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گفت: در این شرایط متاثر کننده به دیدار حضرت‌عالی آمدم تا مراتب حزن، اندوه و تعزیت دولت و ملت عراق را به دولت و ملت ایران اعلام کنم.

وی افزود: آنچه ما از آقای رئیسی، رئیس جمهور شهید ایران دیدیم چیزی جز صدق، اخلاص، پاکی، کار و تلاش و خدمت به مردم نبود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در این دیدار، با قدردانی از سفر نخست وزیر عراق به تهران برای ابراز همدردی، گفتند: ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم. آقای رئیس جمهور برادر بسیار خوب و مسئولی کارآمد و با کفایت و صمیمی و جدی بود.

ملاقات مقام‌های ارشد کشورهای مختلف با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای عرض تسلیت
 

در همین حال نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان پیش از ظهر امروز نیز در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی مراتب تاثر و همدردی ملت و دولت ارمنستان را اعلام کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار ضمن قدردانی از ابراز همدردی نخست وزیر ارمنستان، به مشترکات تاریخی و جغرافیایی و منافع مشترک ایران و ارمنستان اشاره کردند و با اشاره به تاکید نخست وزیر ارمنستان مبنی بر راهبردی بودن روابط دو کشور افزودند: تاکید اینجانب مبنی بر گسترش همکاری‌ها ناظر بر راهبردی بودن روابط است اما مهم این است که روابط ایران و ارمنستان مخالفینی دارد که بر همین اساس باید مسایل مربوط به دو کشور با دقت و مراقبت انجام شود.

ملاقات مقام‌های ارشد کشورهای مختلف با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای عرض تسلیت

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز  در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی مراتب تسلیت و تعزیت خود را به رهبر انقلاب اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، مقامات بیش از 50 کشور جهان جهت احترام به پیکر رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کردند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .