AP ۱۴۰۳ غویی ۳۰ ۱۶:۵۴
Journalist ID: 5624
News ID: 85482277
T T
۰ Persons

Tags

دانشگاه ايران به دانشجویان غربی اخراجی حامی فلسطین بورسیه رایگان می‌دهد

کابل- ایرنا- رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) اعلام کرد که این دانشگاه به تمام دانشجویان امریکایی که به دلیل برخورد ظالمانه مدیران دولتی کشورهای امریکا، کانادا و اروپایی، از دانشگاه محل تحصیل‌شان اخراج و یا تعلیق شده‌اند، به صورت رایگان بورسیه تحصیلی، اعطا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین امروز یک‌شنبه 30 ثور، در پیامی خطاب به اساتید و دانشجویان آزادی‌خواه و صلح طلب امریکا، کانادا و اروپا گفت: اکنون فصل جدیدی از جنبش‌های اعتراضی دانشجویی، در حال شکل‌گیری است.

آهنگر گفت: فریادهای آزادی‌خواهانه و عدالت‌طلبانۀدانشجویان و اساتید غیرمسلمان در دفاع از ملت مسلمان و مظلوم فلسطین و در نفرت از نژاد پرستی صهیونیستی، یادآور جنبش‌های مردمی و دانشجویی بزرگ قرن بیستم و پژواکی از جبهه مستضعفان عالم در مقابل استکبار جهانی است.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: حضور فعال و مستمر اقشار دانشگاهی، خصوصاً اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های امریکا و کشورهای اروپایی، در اعتراض به رفتارهای ظالمانه اسرائیل و پشتیبانی‌های دولت‌های غربی از آن، اثرات گسترده‌ای در برون رفت از این بحران خواهد داشت. 

وی خاطرنشان کرد: اگر محیط‌های دانشگاهی به‌عنوان جنبش‌های پیشرو، بتوانند بی‌مسئولیتی و سکوت جهانی حاکم بر این جنایت‌ها را در هم شکنند، طبیعتاً سایر جنبش‌ها نیز به این مطالبه گری گسترده انسانی، خواهند پیوست.

به گزارش ایرنا، در اثر افزایش روز افزون جنبش دانشجویی، دانشگاه‌های کشور‌های غربی علیه جنایت اسرائیل در نوار غزه، هزاران دانشجو از دانشگاه‌ها اخراج شدند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .