مذاکره مقامات افغانستان و ایران برای تکمیل زنجیره ترانزیتی از چابهار

کابل- ایرنا- وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست افغانستان از دیدار هیئت تخنیکی دولت سرپرست افغانستان با مشاور رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست افغانستان امروز شنبه، 12حوت، در خبرنامه‌ی اعلام کردند: محمدالله بختیار، رئیس ترانزیت بین‌الملل وزارت صنعت و تجارت در ادامه سفرشان به منطقه آزاد چابهار با حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رئیس جمهور و منشی شورای عالی مناطق آزاد تجارتی- صنعتی و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران  دیدار کرد.

طرفین در این دیدار، در رابطه به عملی‌سازی و تکمیل نمودن زنجیره ترانزیتی از چابهار، ایجاد نمایندگی امارت اسلامی در منطقه آزاد و تسهیلات در این مسير، واگذاري، قیمت و میعاد زمین‌های موردنیاز در چابهار، اولویت به کالاهای ترانزیتی از این مسیر، فراهم‌آوری تسهیلات به تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستان در چابهار و سایر موضوعات مرتبط گفت‌گو کردند.

به گفته‌ی مسئولان وزارت صنعت و تجارت، حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رئیس جمهور اسلامی ایران در این دیدار، حمایت کامل‌شان را از این پروژه اعلام نموده و به هیئت امارت اسلامی افغانستان اطمینان دادند.

به گزارش ایرنا، هیئت تخنیکی متشکل از نهاد‌های مختلف دولت سرپرست افغانستان هفته گذشته به منظور تطبیق توافق‌نامه‌های انجام شده میان دو کشور به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .