کابل- ایرنا - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد: هفتم اکتوبر نقطه عطف تاریخی در مبارزه مردم فلسطین علیه اشغالگری صهیونیستی است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، جنبش حماس در بیانیه خود به مناسبت اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی افزود: عملیات طوفان الاقصی پاسخ طبیعی به برنامه‌های صهیونیست‌ها بود که به خاطر از بین بردن مسئله فلسطین برنامه‌ریزی شده بود.

این جنبش با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی مرتکب شنیع‌ترین جنایات و قتل عام‌ها شده و وحشتناک‌ترین جنگ نسل‌کشی را علیه مردم غزه از هفتم اکتوبر و طی یک سال گذشته به راه انداخته است، افزود: مقاومت مردم بزرگ فلسطین در نوار غزه و حمایت آنها از مقاومت آنها تمام پلان‌های اشغالگران را برای بیجا کردن و از بین بردن حقوق و آرمان‌های مردم فلسطین خنثی ساخته است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: جنایات تروریستی بزدلانه رژیم اشغالگر اسراییل در برابر رهبران و نمادهای مقاومت، تنها بر قدرت، نیرو و عزم ما برای مقابله با رژیم اشغالگر افزایش می‌یابد.

جنبش حماس افزود: ما برای توقف تجاوز و پایان دادن به رنج مردم غزه تلاش‌های زیادی انجام دادیم و این تلاش‌ها هنوز ادامه دارد و جنبش حماس به همه ابتکارات پاسخ مثبت داده است و در عین حال بر توقف دایمی حملات و خروج کامل دشمن از نوار غزه اصرار دارد.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین به رهبری حماس با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌ها در نزدیکی غزه، عملیات غافلگیرانه منحصر به فردی را به راه انداخته و ده‌ها تن از صهیونیست‌ها را اسیر کردند.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» از سوی مقاومت فلسطین در هفتم اکتوبر، مقامات رژیم صهیونیستی در همان روز با این فکر که می‌توانند گروه‌های مقاومت را در چند روز نابود کنند و از این طریق غزه را تحت تسلط خود بگیرند، حملات هوایی سنگین.آغاز کردند و آن را به ساحات مختلف گسترش یافتند.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانی را علیه نوار غزه آغاز کرده است. در این مدت ۷۰ فیصد خانه‌ها و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت ویران شد و محاصره رقت‌بار و بحران شدید بشری در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، زندگی باشندگان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایات، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از حدود ۱۲ ماه جنگ هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ که عبارت از نابودی جنبش حماس و برگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه است، برسد.

پایان پیام/