کابل- ایرنا- دفتر اطلاع رسانی کمیته‌های مقاومت فلسطین، اقدام دولت امریکا در اقامه دعوی علیه «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شمار دیگری از رهبران فلسطینی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ دفتر اطلاع‌رسانی کمیته‌های مقاومت فلسطین امروز چهارشنبه ۱۴سنبله، در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: اقدام دولت امریکا در اقامه دعوی علیه برادر فرمانده «یحیی السنوار» و شماری از همرزمانش، بخش دیگری از سریال تجاوز امریکا به ملت فلسطین و مقاومت آن است که از ۱۱ ماه گذشته از طریق مشارکت فعالانه در جنگ نسل‌کشی علیه کلیه فلسطینی‌ها آغاز شده است.

کمیته‌های مقاومت فلسطین تصریح کرد: اقدام اخیر امریکا بیانگر این واقعیت است که دولت امریکا، به طور نامحدود و کورکورانه‌ای از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و از هیچ گونه تلاشی برای مقابله با ملت فلسطین و رهبرانش دریغ نمی‌ورزد.

این کمیته‌ها خاطرنشان کردند: هرگونه اقامه دعوی از سوی امریکا، باید علیه قاتلان صهیونیست و جنایتکاران جنگی رژیم اشغالگر و حامیانش در واشنگتن انجام گیرد که با دادن سلاح به رژیم اشغالگر به کشتار دهها هزار تن از فلسطینی‌ها و تخریب همه تأسیسات زیربنایی مورد نیاز برای زندگی در نوار غزه و کرانه باختری کمک می‌کنند.

کمیته‌های مقاومت فلسطین همچنین اعلام کردند: ادعاهای اخیر آمریکا باطل و برخلاف قوانین و معاهدات بین‌المللی است و هرگز نخواهد توانست اراده ملت فلسطین را تضعیف و از ادامه مبارزه و جهاد و مقاومت توسط فلسطینی‌ها تا درهم شکستن تجاوز ائتلاف صهیونیستی- امریکایی و نابودی رژیم اشغالگر قدس جلوگیری کند.

وزارت دادگستری امریکا روز سه شنبه اتهامات جنایی علیه رهبران ارشد حماس، از جمله یحیی السنوار، رهبر این گروه، اعلام کرد و مدعی رهبری آنها در تلاش برای کشتن غیرنظامیان و نابودی اسرائیل شد.

«مریک گارلند»، دادستان کل امریکا در بیانیه ای اعلام کرد: همان طور که در دادخواست ما اعلام شده، متهمان که مسلح به سلاح، حمایت سیاسی و بودجه دولت ایران و حمایت حزب‌الله هستند، تلاش‌های حماس را برای نابودی اسرائیل و کشتار غیرنظامیان در حمایت از این هدف رهبری کرده‌اند.

«مروان عیسی»، معاون شاخه نظامی حماس در غزه، «خالد مشعل»، معاون «اسماعیل هنیه» رهبر سابق حماس و «محمد المصری» و «علی برکه» از رهبران سابق حماس، دیگر افراد متهم در این دادخواست هستند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ میزان عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم قوس میان اسرائیل و حماس آتش بس‌موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.
این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ قوس به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

پایان پیام/