کابل- ایرنا- سفیر ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره ترور اسماعیل هنیه گفت: مسئولیت ایالات متحده امریکا به عنوان متحد استراتژیک و اصلی‌ترین حامی رژیم اسرائیل در منطقه در این جنایت هولناک نباید نادیده گرفته شود. این اقدام بدون مجوز و حمایت اطلاعاتی امریکا نمی‌توانست اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع: «وضعیت خاورمیانه» افزود: جمهوری اسلامی ایران این اقدام تروریستی شنیع را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند و آن را به‌عنوان نقض جدی حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد و همچنین تجاوز به حاکمیت و امنیت ملی ایران می‌داند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: این اقدام تجاوزکارانه تروریستی، که به اندازه کافی تحریک‌آمیز است، نقض جدی صلح و امنیت است و نیازمند اقدام فوری و مؤثر شورای امنیت سازمان ملل در اجرای وظایفش بر اساس منشور است.

وی تصریح کرد: متأسفانه، ایالات متحده امریکا بار دیگر تصمیم گرفته‌ چشم خود را بر روی واقعیت ببندد و از ریشه‌های وضعیت کنونی غافل شود. گروه‌های مقاومت فلسطین مانند حماس و دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه تروریست نیستند. آن‌ها طبق قوانین بین‌المللی، گروه‌های مشروع و قانونی هستند و برای مبارزه با اشغالگری‌ها و تجاوزات ایجاد شده‌اند.

ایروانی ادامه داد: امروز در این نشست و در یک نمایش مزورانه، این سه کشور به دروغ جمهوری اسلامی ایران را مقصر دانسته و متهم کرده‌اند؛ بی‌آن‌که به ناکامی‌ها و شکست‌های خود به‌عنوان اعضای دائمی شورای امنیت در پایبندی به تعهدات بین‌المللی خود برای حفظ صلح و امنیت در منطقه اذعان نمایند.

پایان پیام/