کابل- ایرنا- وزارت معادن و پترولیم دولت سرپرست افغانستان از سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران ایرانی روی معادن افغانستان به خصوص نفت و گاز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت معادن و پترولیم دولت سرپرست افغانستان بامداد امروز یکشنبه 20 جوزا، در خبرنامه‌ی از دیدار شهاب‌الدین دلاور سرپرست این وزارت با مصطفی ذاکر رئیس شرکت اسماری گروپ جمهوری اسلامی ایران در کابل خبر دادند.

خبرنامه افزود: مصطفی ذاکر رئیس این شرکت در دیداری قبلی که با سرپرست وزارت معادن و پترولیم داشتند، علاقه‌مندی‌شان را جهت سرمایه‌گذاری روی معادن کشور به ویژه در سکتور نفت و گاز ابراز نموده بودند و به‌زودی پروپوزل شان‌را در سه بلاک کشکه زون  اول  حوزه رسوبی هرات ترتیب و ارایه خواهند نمود.

رئیس شرکت اسماری گروپ وعده سپردند که مرکز آموزشی جهت انتقال تجارب و بلند بردن سطح آگاهی انجنیران را نیز فرآهم خواهند نمود که در زمینه خواستار همکاری رهبری وزارت معادن و پترولیم شدند.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم گفت: امارت اسلامی افغانستان تلاش دارد تا فرصت‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی مساعد نماید و از تمام سرمایه‌گذاران خارجی روی سرمایه گذاری در افغانستان به‌خصوص معادن استقبال می‌کنیم.

پایان پیام/